lauantai 20. maaliskuuta 2010

Kaapista löytyneitä vanhoja tekeleitä

Huivitakki tai jotain sellaista. Tehty Novitan Rose Mohairista. Ihastuin aikanaan malliin Novitan lehdessä, mutta en ole kertaakaan huivia pitänyt. Nyt löysin sen kevätsiivouksessa kaapista ja mietin purkamista. Voisin käyttää langat johonkin käyttökelpoisempaan. Tälläinen neule ei ehkä ole minun näköiseni.
Olin kyllä ylpeä itsestäni neuleen valmistuttua.



Tämän Novitan Teddy langasta tehdyn takin tein itselleni jo aikoja sitten. Siinä on napit edessä ja palmikkokuvioita, joita ei tietenkään näy valokuvassa.
Mallissa takki oli tehty valkoisesta langasta ja kuviot näkyivät hyvin. Tätä olen pitänyt tänä talvena, kun pakkanen paukkui ulkona ja kylmä tunki sisään asti.
Nämäkin langat ajattelin uusiokäyttää johonkin muuhun. Turhaa näin suurta työtä joutavana kaapissa pitää.

Tämän seinävaatteen olen tehnyt vuonna -85 ollessani Englannissa Au-pairina. Ostin valmiin käsityöpaketin ja ohjeiden mukaan tein erilaisilla pistoilla kuvat. Minulla ei ollut kankaalle reunusta kiristämään sitä, siksi kangas on kiristynyt paikka paikoin. Tuohon aikaan en ollut tehnyt minkäänlaisia käsitöitä enkä kouluaikanakaan saanut mitään loppuun asti valmiiksi "rättikässyissä", siksi olin erittäin ylpeä tästä käsityöstä.

Lasteni synnyttyä pingotin tämän seinävaatteen pinnasängyn päätyyn.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti